FRANȚA: Autoritatea de transport Île-de-France Mobilités a definit un pachet de 10 puncte care se desfășoară până în 2024 pentru a reabilita mediul urban în jurul stațiilor Nord și Est din Paris, precum și pentru a îmbunătăți accesul între ele. Programul de 50 mil de euro este destinat îmbunătățirii rutelor de mers pe jos între cele două stații, care, folosind străzile existente, sunt la aproximativ 500 de metri distanță. Autoritatea subliniază faptul că în total 800.000 de pasageri/zi utilizează cele două stații, precum și stația Magenta de pe linia R a RER care se află sub gara Paris-Nord. Peste 200.000 de pasageri folosesc stațiile pentru a schimba între diferitele servicii feroviare sau de metrou.
Câteva trasee de mers pe jos există deja între Nord și Est, dar cele mai multe implică străzi urbane aglomerate, utilizate de traficul rutier greu, iar cel mai scurt traseu include și scări. Île-de-France Mobilités spune că acestea sunt “greu de folosit și greu de găsit”.
Se încercă să se îmbunătățească accesul prin creșterea priorității acordate pietonilor pe străzile din jurul stațiilor și prin furnizarea de scări rulante care să înlocuiască treptele de la Escalier Monumental din apropiere de Paris-Est.
În plus, planurile solicită excavarea unui metrou pietonal de la Magenta și de la Rue d’Alsace pentru a se conecta cu un metrou existent la Paris-Est. Platformele 5 până la 12 ar fi servite de ascensoare și scări rulante pentru a oferi un traseu adecvat pentru persoanele cu mobilitate redusă.
Potrivit Île-de-France Mobilités, odată cu livrarea tuturor celor 10 elemente ale pachetului de investiții, complexul gărilor Nord și Est va constitui un “nod integrat și o adevărată poartă către regiunea Île-de-France”.
Prelucrat după railwaygazette