Soluția de control digital de la Alstom face ca ramele electrice Flirt de la MÁV-START să fie mai sigure și mai rapide cu un sistem de control al trenurilor care îndeplinește standardele europene. Este o premieră pentru Ungaria: prima modernizare a ramelor electrice cu un sistem de control al trenurilor ETCS. Alstom va echipa un total de 59 de rame electrice Flirt cu ETCS Nivel 2, iar proiectul este programat să fie finalizat în septembrie 2023. în urma unei proceduri de certificare care implică teste și verificări ample. Alstom a primit acest proiect printr-un proces de achiziție publică.
„În istoria transportului feroviar din Ungaria, acesta este primul caz în care ramele electrice au fost modernizate cu un sistem de control al trenurilor ETCS. Rezultatele confirmă că acest proiect îmbunătățește cu succes siguranța și eficiența traficului. În plus, a fost deosebit de important pentru noi, ca și companie angajată în dezvoltarea căilor ferate maghiare, pentru a instala echipamentele în parcul ramelor electrice Flirt al MÁV START din Ungaria, datorită lucrărilor la sediul nostru din Szolnok”, a spus Gáspár Balázs, CEO Alstom Transport Hungary.
Scopul principal al Sistemului european de control al trenurilor (ETCS) este de a monitoriza circulația trenurilor și de a spori siguranța traficului feroviar în diferite situații operaționale. Sistemul calculează continuu profilurile de viteză de avertizare, operare și frânare de urgență și, de asemenea, monitorizează viteza autorizată atât pentru tren, cât și pentru calea de rulare. În modul de supraveghere completă, este practic imposibil ca un mecanic să ignore din greșeală un semnal pe roșu. ETCS Nivel 2 îmbunătățit oferă monitorizare continuă prin GSM-R (versiunea feroviară a GSM).
Prelucrare și foto după Alstom Transport