Proiectul de HG referitor la „Dublarea liniei de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești”

Logo_MTPe 10.12.2018 MT a publicat „Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Dublarea liniei de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești””.

Data limită pentru primirea de propuneri/observații: 21.12.2018

În urma lucrărilor prevăzute în proiect, de dublare a liniei magistrale 700 București Nord – Mogoșoaia – Balotești – Urziceni – Făurei pe distanța Mogoșoaia – Balotești (7,9 km), se vor realiza următoarele îmbunătățiri, față de situația actuală:

  • dezvoltarea și extinderea legăturilor transportului aerian cu alte moduri de transport prin interconectarea aeroportului cu întreaga rețea de cale ferată a României și cu rețeaua europeană de transport TEN-T, precum şi conexiunea cu modurile de transport urban (metrou, tramvai, etc.);
  • creșterea capacității de circulație de la 40 perechi de trenuri / zi la 171 perechi de trenuri / zi, cu viteza maximă de circulație de 100 km/h;
  • reducerea impactului negativ asuprea mediului pentru diminuarea zgomotului și vibrațiilor feroviare, prin utilizarea de materiale moderne, elastice;
  • construirea unui nou punct de acces la linia de cale ferată, prin realizarea Punctului de Oprire Otopeni ce include construcție nouă amplasată adiacent unui peron nou ce se va construi, scări fixe, două scări rulante și lift pentru persoane cu dizabilități va asigura condiții de atragere a traficului de călători nu numai în relația directă cu Aeroportul Internațional Henri Coandă (plecări-sosiri) ci și prin conectarea transportului feroviar cu cel auto (DN1) și asigurarea unei legături rapide cu centrul capitalei pentru locuitorii zonelor limitrofe (localitatea Balotești);
  • parametri atinși ca urmare a lucrărilor de dublare a liniei de cale ferată vor asigura compatibilitatea infrastructurii feroviare române cu infrastructura transeuropeană de transport.

Lucrările de dublare a liniei, în varianta avizată, constau în principal din:

  • lucrări de infrastructură;
  • lucrări de suprastructură;
  • lucrări de terasamente;
  • lucrări de colectare și asigurare a scurgerii apelor;
  • lucrări de reparare / refacere a 4 podețe și 3 poduri;
  • lucrări la instalațiile electrice de cale, de semnalizare și ale peroanelor;
  • lucrări la instalațiile de telecomunicații;
  • lucrări de reparații / desființare peroane;
  • reparare treceri la nivel – interferente cu drumuri locale.

Prognoze pe termen mediu şi lung, beneficii:

  • generarea de noi locuri de muncă, pe perioada de implementare a proiectului;
  • fluidizarea traficului de călători și marfă;
  • economii la nivelul costurilor de întreținere a infrastructurii;
  • economii la nivelul costurilor de operare a infrastructurii;
  • economii la nivelul costurilor aferente trenurilor;
  • câștiguri în eficiență;
  • economii la nivelul emisiilor de CO2;
  • economii la nivelul costurilor aferente accidentelor;
  • reducerea poluării.

Puteți accesa aici Proiectul de HG si anexa proiectului de HG

Instrumentul de motivare poare fi descărcat de pe pagina web mt.ro

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj