Informații Generale

AIFR

Buletinul ASFR Nr. 4 / 2024

A fost publicat numărul 4 al buletinulu ASFR, care include un mesaj de felicitare cu prilejul sărbătorilor de iarnă din partea Directorului General al ASFR . Buletinul are următorul cuprins: Retragerea dlui. Josef Doppelbauer, director executiv al ERA Participarea Autorității de Siguranță Feroviară Română – ASFR la exercițiul “Rail Invest

Buletinul ASFR Nr. 3 / 2024

A fost publicat numărul 3 al buletinulu ASFR, cu următorul cuprins: Lista documentelor emise de Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR în perioada iulie – august 2024 Raportul anual al ASFR privind activitățile desfășurate în anul 2023, transmis Agenției Uniunii Europene pentru Căile Ferate conform Directivei (UE) 2016/798 privind

RER NG al Alstom a intrat în serviciul comercial pe linia RER D a rețelei Île-de-France Mobilités

La un an de la implementarea sa treptată pe linia RER E, rama RER NG a întâmpinat primii călători și a fost introdus treptat pe linia RER D din 16 decembrie 2024. Finanțat integral de Île-de-France Mobilités, RER „Noua Generație” este un material rulant cu etajat conceput pentru liniile RER

CE solicită GRECIEI să respecte legislația UE privind siguranța feroviară

Comisia Europeană a decis să inițieze o procedură de constatare a neîndeplinirii obligațiilor prin trimiterea unei scrisori de punere în întârziere Greciei [INFR(2023)2036] pentru că nu s-a aliniat la cerințele legislației UE privind siguranța feroviară (Directiva 2016/798 privind siguranța feroviară). Directiva include cerințe în materie de siguranță referitoare la sistemul

Al cincilea tren de metrou Alstom pentru Magistrala M5 a ajuns în România

Alstom, producătotorul trenurilor de metroul pentru magistrala de Drumul Taberei, a anunțat că al cincilea tren a ajuns deja în depoul Berceni și este pe drum cel de-al șaselea. “În timp ce mulți oameni recapitulează numele renilor lui Moș Crăciun , noi trecem în revistă trenurile de metrou livrate de

Primul super-tren de mare viteză pe ruta Berlin-Paris a plecat în cursă. Cât le va lua călătorilor să ajungă dintr-o capitală în alta

Primul tren de mare viteză pe ruta Berlin-Paris a plecat în cursă luni la prânz (11:00 GMT), din capitala Germaniei, şi este programat să ajungă opt ore mai târziu la Paris, cu ambiţia de a răspunde la cererea crescută de călătorii cu trenul a europenilor, care recurg tot mai mulţi

Ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii privind exploatarea şi gestionarea traficului feroviar

La data de 11.12 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a anunțat deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ: Ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii privind exploatarea şi gestionarea traficului feroviar Scurtă descriere Având în vedere prevederile art.16, alin. (2), lit. i) din Ordonanța de

UEEIV – Detalii privind Forumul feroviar Sofia 2024 și al 8-lea Railway Talk

În noiembrie a avut loc la Sofia Forumul Feroviar 2024 cu 170 de participanți la subiectul: Viitorul interoperabilității feroviare: 25 de ani de experiență și strategii inovatoare. A fost o mare oportunitate pentru inginerii feroviari europeni de a-și extinde cunoștințele și rețeaua. Prezentările și videoclipul sunt disponibile pentru descărcare. Puteți

Asociația Sârbă a Inginerilor de Trafic Feroviar

Anul acesta Asociația Sârbă a Inginerilor de Trafic Feroviar – Serbian Association of Railway Traffic Engineers (SARTE / ДЖИС) a devenit membru al Uniunii Asociațiilor Europene ale Inginerilor Feroviari – UEEIV Asociația Sârbă a Inginerilor de Trafic Feroviar este o asociație non-guvernamentală și non-profit, fondată cu scopul de a dezvolta

6-7 noiembrie 2025 Napoli, Italia – Forum feroviar: Calea fără balast

Pe 6 și 7 noiembrie 2025 se va organiza la Napoli, Italia la Muzeul Național al Căilor Ferate din Pietrarsa, Napoli forumul feroviar ”Calea fără balast”. Organizatori forumului de anul viitor sunt Uniunea Asociațiilor Europene ale Inginerilor Feroviari (UEEIV) Collegio Ingegneri Ferroviari Italiani (CIFI), forum care are ca subiect ”Soluții

Conflicte de obiective în planificarea circulației locomotivelor

Planificarea circulației (mersului) pentru locomotive reprezintă o problemă complexă de planificare în transportul feroviar. Dificultatea constă în primul rând în diferitele criterii țintă care trebuie luate în considerare, care se influențează și se exclud reciproc.  Ca parte a proiectului VIPES, care face parte din programul ARP (Automated Resource Planning) al

RELOC Craiova a efectuat cu succes proba de performanță a primei locomotive modernizate cu fonduri din PNRR

Prima locomotivă electrică ELASMO de 6000 KW, modernizată de compania RELOC Craiova – parte a GRAMPET Group – a desfășurat cu succes testul de performanță. Locomotiva, de tip “Lema” (Locomotivă Electrică cu Motoare Asincrone), face parte din lotul de 19 astfel de vehicule ce vor fi modernizate cu motoare electrice

Primele rame cu hidrogen Mireo Plus H de la Siemens Mobility în serviciul de călători

Siemens Mobility a anunțat pe 12 decembrie că primele rame cu hidrogen Mireo Plus H au primit autorizație pentru operarea cu călători în timp util pentru modificarea orarului programată pentru 15 decembrie 2024 și sunt gata să inaugureze serviciul de călători. Aprobarea lor marchează o altă etapă semnificativă pentru mobilitatea

Lansare licitație pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări aferente obiectivului de investiţii „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa III”

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că a fost lansată licitația pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor aferente obiectivului de investiţii „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa III”. Valoarea financiară estimată a contractului este de 619.509.527,76 lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată

Irizar ie tram

”Irizar ie tram”, realizat de producătorul spaniol de autobuze Irizar, este un autobuz 100% electric, cu zero emisii, cu aspectul unui tramvai care combină capacitatea mare, ușurința de acces și configurația internă a unui tramvai cu flexibilitatea unui autobuz urban. Acest model este dezvoltat in versiuni de la 12m pana